سید محمد طاهاسید محمد طاها، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

به دنیا خوش اومدی

آموزه های دوران جنینی

1390/7/9 17:32
نویسنده : مامان فاطمه
420 بازدید
اشتراک گذاری
جنيني که شما دربطن خود داريد و يا نوزادي که در آغوش گرفته ايد انساني منحصر به فرد و يکتاست.
 متفاوت از تمام انسانهايي که بوده اند و تمام انسانهايي که خواهند بود. نظير فرزند شما وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.
 هرقدر هم که فرزند شما از نظر ظاهر يا اخلاق شبيه شما يا يکي از اعضاي خانواده تان باشد باز هم منحصر به فرد است.
در دوران جنيني کودک دلبند شما چيزهايي فرا مي گيرد که بيشتر از هر دهه از عمر آينده اوست. زماني که در رحم شماست صداها به گوشش مي رسد و هيجانات را احساس مي کند. خواب مي بيند و حرکات و تماس ها را تجربه مي کند.
پانزده هفته پس از حاملگي کودک شما مي تواند بشنود. بمحض آنکه صداي شما بلند مي شود آن را تشخيص مي دهد و کلمه به کلمه حالات آن را تشخيص مي دهد. کودک شما در سي هفتگي داراي حافظه کوتاه مدت است.
پس اگر مي خواهيد کودک باهوشي داشته باشيد کافيست با او صحبت کنيد. با او صحبت کنيد و به او بگوييد که دوستش داريد برايش قصه بگوييد، کتاب بخوانيد، ترانه هاي کودکانه زمزمه کنيد و مطمئن باشيد که فرزندتان با دقت هرچه تمام تر گوش خواهد کرد. تا مي توانيد با او صحبت کنيد از همه چيز برايش بگوييد. اگر در حال کار کردن هستيد برايش توضيح دهيد که در حال انجام چه کاري هستيد. او را از تلاوت قران محروم نکنيد. برايش قران بخوانيد.
با صحبت کردن با کودک به دنيا نيامده به او مي گوييد که او دوست داشتني خواهد بود و يک شروع بسيار عالي است. چنين کودکي خوش بين خواهد بود و به طور غريزي فکر مي کند که دنياي فوق العاده خوب و امني در پيش دارد.
استرس، افسردگي و اضطراب باعث خواهند شد که شما کودکي ناآرام و مضطرب و افسرده داشته باشيد اگر احساس افسردگي مي کنيد و يا اضطراب شما را رها نمي کند حتماً با پزشک خود مشورت کنيد هر قدر شما از نظر روحي آرام تر، شادتر و اميدوارتر باشيد به همان اندازه فرزند سالم تري خواهيد داشت واحساس امنيت را به کودک خود هديه خواهيد داد!
 
                       دنیای زیبا
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

خاله جون
10 مهر 90 14:28
جالبه.دنیای دوران جنین